Egyéni erőfeszítés – alászálló Kegyelem

Egy jelentős indiai spirituális személyiséget tanítványai megkérdezték, hogy hány évnyi fáradságos gyakorlás hozta el neki a teljes megvalósulást. A kérdés hallatán a mester harsány nevetésben tört ki: “Gyakorlás! Gyermekeim, amit ti gyakorlásnak neveztek, az nem más, mint a ti egyéni erőfeszítésetek. Amikor én is olyan voltam, mint ti most, azon a szinten, megvalósulatlanul úgy gondoltam és éreztem, hogy egyéni erőfeszítésem kilencvenkilenc százalék, Isten Kegyelme pedig egy százalék, és semmiképpen sem több. De határtalan ostobaságom meghalt abban a pillanatban, amikor megszületett bennem a megvalósulás. Akkor, legnagyobb megdöbbenésemre láttam, éreztem és felismertem hogy könyörületes Uram Kegyelme kilencvenkilenc százalék volt, míg az én erőtlen egyéni erőfeszítésem csak egy százalék. És gyermekeim, történetemnek itt még nincs vége. Végül ráébredtem, hogy az egy százalékom is Legfelsőbb Atyám irántam való feltétlen és lélekteljes Törődése volt. Gyermekeim, úgy érzitek, hogy az Isten-megvalósítás egy küzdelmes verseny. Ez nem igaz. Az Isten-megvalósítás mindig egy alászálló kegyelem.”

(Ha nem indulna a lejátszó, kattints ide.)

bliss-sri-chinmoy


Sri Chinmoy: Kegyelem (61-63)

Érdekel a véleményed!

