Isten és a rossz

Isten mindenben benne van, de tudnunk kell, hogy itt a földön minden relatív. Isten benne van a szennyes vízben, benne van a méregben, de ha megisszuk, meghalunk. Isten mindenben benne van, de Isten adott nekünk bölcsességet. Használnunk kell az agyunkat, saját tudatos ítélőképességünket.

A fejlődés mezején minden egy jobb, beteljesítőbb és megvilágosítóbb lét felé halad. Korlátozott tudással kezdtünk evolúciós utazásunkat. Isten egykor az ásványi életünkben, a növényi életünkben és az állat életünkben volt. Most az emberi életünkben van. És amikor isteni életet élünk, akkor ott is ott lesz. A fejlődés folyamatában vagyunk, menetelünk, futunk a legmagasabb Igazság felé. Amikor állatok voltunk, öltünk, romboltunk, sok rosszat tettünk. De az állati szinthez mérve tökéletesek voltunk, mert az állatok igazi természete a pusztítás. Isten akkor is bennünk, de most emberi lényekként megpróbálunk jobb életet élni. Úgy érezzük, hogy a rossz túlságosan is eljátszotta a szerepét a múltunkban. Ez az úgynevezett rossz szükséges volt egy bizonyos periódusban, de úgy érezzük, most itt az ideje, hogy állati természetünket átalakítsuk. Távolodunk a tudatlanságtól, és belépünk a bölcsességbe. Isten teljesen benne volt a tudatlanságban, és most fejlődő bölcsességünkön, tudásunkon keresztül cselekszik. Isten fölötte álla rossznak és jónak. Spirituális szentpontból olyan, mint rossz nem létezik. Amit rossznak nevezünk, az valójában tévedés. Szigorúan vett indiai filozófiánk szerint a rossz kifejezést nem használjuk, kötődésnek vagy tévedésnek nevezzük. Ez a tévedés új utat mutathat. Ha a régi szintünkhöz képest kicsit nagyobb tudásra teszünk szert, elvetjük korábbi nézetünket, a rosszal, vagy tudatlansággal kapcsolatban. Tegyük fel, egy tüske van a lábunkban. Érezzük, hogy rossz ez a tüske, mégis szükségünk van egy másikra, hogy ezt eltávolítsuk. Ezután mind a két tüskét eldobjuk.

Amikor a tévedés megkezdi utazását, hibákat követ el itt és ott, mint egy fékevesztett rohanó megvadult elefánt. De ez az elefánt egy nap megnyugszik. Amit ma hibának nevezünk, holnap ugyanazt a dolgot át tudjuk alakítani saját belső sürgetésünk erejével, ami arra irányul, hogy valami tökéletesebbet, istenibbet lássunk, és ahhoz fejlődjünk. Szorosan vett spirituális szemszögből nézve nincs rossz, csak tapasztalatok vannak, korlátozott tapasztalatok, olyanok, amelyek megkötnek bennünket. Most megpróbáljuk ezeket a tapasztalatokat túlszárnyalni, és csak isteni, felszabadító tapasztalatokra szert tenni, olyanokra amelyek tágítják, megnövelik a tudatunkat. A belső fejlődés folyamatában vagyunk; kinövünk a vágyakból, és belépünk a törekvésbe. Amikor túl megyünk a vágy korlátain, és belépünk a törekvés területére, látjuk, hogy Isten mindenben benne van, ugyanakkor túl van mind a jón, mind a rosszon.

(Ha nem indulna a lejátszó kattints ide.)

animals-sri-chinmoy-2-1024x709

Sri Chinmoy: Animals


Sri Chinmoy: Isten Hajnalának Látomása (71-73), Shindu Sri Chinmoy Amar Khudra szerzeményét adja elő.)

Reklámok

Érdekel a véleményed!

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s