A mester igaz tanítványai

Egy napon Balánanda néhány tanítványa megkérdezte a mestert:

-Egyes tanítványaid más mesterekhez is járnak. Te helyesled ezt?

-Igen, helyeslem -felelte a mester.- Úgy tesznek, mint a méhek. A méhek szeretik sokféle virágról gyűjteni a mézet, tehát a tanítványaim is megtehetik ezt.

-Nem, mi ezt sohasem tennénk. – tiltakoztak a tanítványok.- Mi nem akarunk olyanok lenni, mint a méhek. Mi teljesen a tiéd akarunk lenni. Te sokkal többel rendelkezel, mint amire nekünk szükségünk van.

-Tudtam, tudtam! Lelkendezett a mester. -Tudtam, hogy ti nem vagytok ilyenek. De egy dolgot megtehettek. Elmehettek más spirituális mesterekhez metafizikai tudásért. Mindannyiótokat én avattalak be. Az Isten-megvalósításhoz én vagyok a mesteretek, és mások lehetnek a mestereitek a filozófiához és az értelmi fejlődéshez.

-Nincs szükségünk az értelemre – felelték a tanítványok. -Nincs szükségünk értelmi fejlődésre. Csak szívre van szükségünk, a veled való egység szívére.

-Kik mások lehetnének az igaz tanítványaim, ha nem ti?

Balananda


Sri Chinmoy: India csoda-lakomái (123)

Reklámok

Érdekel a véleményed!

