Ez az út nem egy vallás

Kérdés: Azt mondod, hogy a Te utad egy út, és nem vallás. De miután a Mester eltávozik, az útja vallássá válik, – és szemben áll a többi vallással.

Sri Chinmoy: Az én esetemben, csak a lélekről beszélek. Az életfelfogásom szerint a lélek az egyetlen valóság, és minden percben a lelkünkre kell hallgatnunk. A lélekkel szemben, amely minden emberi lényben benne van, bizakodó vagyok. A lélek csupa fény.

Én nem szóltam egy rossz szót egyetlen vallásra sem. Ellenkezőleg, a legnagyobb szeretetet, csodálatot és tiszteletet fejeztem ki a Megmentő Krisztus, Buddha, Sri Krishna és más vallások spirituális Mesterei iránt. Így miért kellene az én utamnak vallássá válnia, és szemben állnia más vallásokkal? Újra és újra elmondtam a tanítványaimnak, és az írásaim nagyon-nagyon világossá teszik azt, hogy én sem közvetlen, sem közvetett módon nem próbáltam új vallást teremteni. Nem akarom, hogy ebből az útból vallás legyen. A távozásom után a világ csak az alkotásaimra fog figyelni. Sőt, kétezer, vagy háromezer éven belül, a zeném, a költészetem, a festményeim ki fognak állni önmagukért.

Ó világ,

könyörgöm hozzád,

Hogy ne rám figyelj,

Hanem a bennem levő

Szeretett Legfelsőbb Uramra.

Bird-drawing-by-Sri-Chinmoy-undated-393


 

Sri Chinmoy: Az örökkévalóság függönye mögött 45-46

Reklámok

Érdekel a véleményed!

