Te miért látod Istent és én miért nem?

Kérdés, amit egy gyermek tett fel: Te miért látod Istent és én miért nem?

Sri Chinmoy: Most rám nézel nyitott szemmel. Tudod, hogy engem Sri Chinmoynak hívnak, és most látsz. Most (és közben a kezét a lány szeme elé teszi) becsuktam a szemed. Most látsz engem? Nem, nem látsz. Ha a szemed csukva van, nem látsz magad előtt vagy magad mellett senkit. De ha nyitva van a szemed, akkor látsz engem, látod édesapád, barátaidat, mindenkit.

Tudod, hogy két szemed van. Ezzel a két szemmel látsz engem, de ha csukva tartod, akkor nem látsz. Van még egy szemed, a harmadik szemed, a két szemöldököd között. Az én esetemben ez a szem nyitva van, ezért látom Istent. Mindent, ami másokban van, azt is látom. Ez a szem itt van a két szemöldököm között és látok vele. Nos, a te esetedben, ahogy nem látsz semmit, ha a két szemed becsukod ugyanúgy nem látod Istent sem, mert a harmadik szemed csukva van.

Ha mindennap imádkozol Istenhez, meglátod, hogy csak egyszercsak ez a belső szem  kinyílik. Kelj fel korán reggel, és nyisd ki a két közönséges szemed, mindent, és lásd édesanyád és édesapád és mindent ami a szobádban van, és ezután imádkozz Istenhez. Egy nap meglátod, hogy imáid által a harmadik szemed kinyílt. Akkor majd te is látod Istent. Tehát mindennap imádkozz Istenhez, hogy nyissa ki ezt a harmadik szemedet. Tedd az ujjadat erre a szemre és imádkozz: “Ó istenem, kérlek nyisd ki!” Egy napon Isten majd kinyitja majd és akkor látni fogod Őt, úgy ahogy most engem látsz.

Reklámok

Érdekel a véleményed!

