A rövid út, a rövidebb út, a legrövidebb út

„Édes Supreme Uram, igazán elfáradtam ettől a hosszú úttól. A távolság, mely elválaszt minket, nagyon nagy. Kérlek, kérlek, mutass nekem egy rövid utat! Örökre hálás leszek Neked, ha megengeded, hogy egy rövid úton érhesselek el Téged.”

„Gyermekem, meg vagyok lepődve, hogy egy rövid utat szeretnél, mert azt gondoltam, hogy egy szép napon a legrövidebb utat fogod Tőlem kérni. Megelégednél a rövid úttal is, de megmutatom neked nemcsak a rövid utat, hanem a rövidebb, és a legrövidebb utat is, arra az esetre, ha a közeljövőben ezekre is szükséged lenne.

A rövid út a hit; hinned kell Bennem. Állandóan hinned kell Bennem. Csak ismételd magadnak: ’Hiszek Istenben, hiszek Istenben.’ Ez kétségtelenül egy kiváló, rövid út.

A rövidebb út, hogy ezt ismétled magadban: ’Supreme Uram végtelenül jobban szeret engem, mint én önmagamat. Supreme Uram végtelenül jobban szeret engem, mint én önmagamat.’ Hogyan lehetséges ez? Úgy lehetséges, hogy amikor látod hibáid végtelen sorát, csalódott vagy, és el akarod pusztítani magadat. Én azonban úgy tekintek rád, mint saját Valóságom egy részére; ezért nem leszek csalódott. Végtelen türelemmel fordulok feléd, és téged kétségtelenül e türelem ment meg. Így láthatod, hogy végtelenül jobban szeretlek, mint te saját magadat.

A legrövidebb út pedig ez: azt kell mondanod magadnak, hogy lélekszakadva szükséged van Rám. Erre én azt válaszolom, hogy félreérthetetlenül szükségem van rád. Neked lélekszakadva szükséged van Rám, nekem pedig félreérthetetlenül szükségem van rád. Ennek kell lennie a te állandó, őszinte imádnak.

Ha azt tudod ismételni magadban, hogy hiszel Bennem, az a rövid út. Ha azt tudod mondani, hogy Én téged végtelenül jobban szeretlek mint te önmagadat, az a rövidebb út. A legrövidebb út pedig az, ha azt érzed, hogy neked lélekszakadva szükséged van Rám, nekem pedig félreérthetetlenül szükségem van rád. Ha mindezt meg tudod tenni, akkor a rövid út, a rövidebb út és a legrövidebb út mind nyitva áll előtted.

Számomra is létezik egy rövid út, egy rövidebb út és egy legrövidebb, hogy elérjelek téged. A rövid út az, ha azt mondom Magamnak, hogy benned a legtökéletesebb eszközömet fogom felfedezni. A rövidebb út az, ha azt mondom Magamnak, hogy mindig feltétel nélkül szeretlek, függetlenül attól, hogy mit teszel, hogy mit gondolsz Rólam, hogy mit mondasz Nekem, függetlenül attól, hogy mi történik veled, függetlenül attól, hogy mit akarsz tenni életed víziójával és életed valóságával. A legrövidebb út pedig az, ha Örökkévalóságom Lelkét látom benned, és Végtelenségem Célját tartogatom neked.”

Jharna-Kala-pink-yellow2


Sri Chinmoy: Everest-törekvés

Érdekel a véleményed!

